BREAKING NEWS

BIKIN PANAS NIH!!! Betulkah calon PAS Tenang ada skandal hubungan sulit?



Gua terbaca didalam blog-blog puak Pakatan yang menceritakan bahawa ada satu khabar angin didalam Facebook menuduh calon PAS di Tenang mempunyai skandal sebelum dia kahwin.

Katanya, khabar angin ni dimainkan oleh Facebookers pro parti cap keris untuk menjatuhkan imej calon PAS tersebut.

Kalau cerita ni sengaja diadakan dan tak benar, memang hapraklah puak-puak yang buat cerita ni. Kalau betul benda ni wujud.., sila sediakan bukti untuk menyokong segala dakwaan tersebut.

Gua takkan percaya benda-benda macam ni selagi tak ada bukti nyata. Sama lah macam kes si Rais dulu, gua dah declare akan percaya kalau blogger Jenglot yang spark isu tu bawak bukti kata Rais sudah entot amahnya.

Lainlah macam kes Adun Selising yang dikatakan berentot dengan bini orang dalam koc keretapi. Itu ada saksi hidup yang buat kenyataan dan gua berpegang pada cakap saksi tu. So, kalau dia tipu, itu kes dia dengan Tuhan.

Sama jugak macam kes Anwar main bontot. Gua percaya bila Saiful buat sumpah mubahalah. Pandangan gua, kalau Saiful berani sumpah dengan nama Allah dan juga sambil pegang Al Kitab, dia tak main-main baii...

Bagi gua, Anwar yang salah sebab dia takut untuk bersumpah dengan nama Tuhan Penciptanya sendiri untuk tolak dakwaan bahawa dia main bontot Saiful. Dan kalau Anwar boleh bersumpah mubahalah macam Saiful, gua akan duduk diatas pagar dan serahkan semuanya pada Allah.

Dalam permainan politik ni, kadang-kadang jangan melampau sangat baii.. Gua ingat lagi macam mana Mahfuz dan Nasrudin Tantawi main fitnah masa di PRK Permatang Pasir dulu. Bergoncang rumah tangga calon BN tu bila dia dituduh ada bini satu lagi di Pahang..

Kesian gua tengok anak-anak dia dan juga mak bapak dia bila calon BN tu kena fitnah dengan puak-puak bangsat PAS masa tu.

Bagi gua, bukannya tak boleh buat persepsi, tapi biarlah ada fakta yang sokong persepsi kita. Senang cakap, biarlah masuk akal sikit baii... Jangan main hentam keromo je.. Dosa tu tetap dosa jugak tauu..

Gua langsung tak bersetuju berpolitik cara bangsat macam ni... Mana boleh suka-suka je buat fitnah baii... Kalau pun ni semua boleh memenangkan Parti macam yang Mahfuz dan Nasrudin buat di Permatang Pasir, ia takkan berkat baii..

Kita boleh spin, kita boleh main persepsi, dan kita juga boleh buat provokasi.., tapi jangan sesekali kita buat fitnah. Itu prinsip gua dalam berblog ni. Gua tak sanggup makan daging saudara sendiri di akhirat nanti baiii...

So, bagi sesapa yang buat kerja main isu ni, korang patut dedahkan bukti untuk sokong kenyataan korang secepat mungkin. Kalau tak, korang semua layak dapat jari tengah gua kat dahi lu semua.

Kalau Pakatan main politik bangsat kaki tabur fitnah, korang yang sokong kerajaan jangan buat perangai gampang macam dorang jugak. Dorang tak apalah dah dijamin masuk syurga kerajaan langit.., yang korang ni nak ke masuk neraka level paling bawah?

Walaupun gua selalu cakap bahawa politik tu bukan agama, tapi korang kena ingat yang nak berpolitik ni kita kena ada agama dalam diri baii... Kalau tak, jadilah macam puak kuat bertakbir tu yang beragamakan politik!

4 ulasan :

  1. Gua setuju sama lu!!!

    Tapi persepsi, laga-melaga lawan dan provokasi itu kira "wajib" sebab politik macam jugak perperangan kena pakai tipu muslihat!!!

    Tapi jangan buat fitnah!!!

    BalasPadam
  2. MPP
    Gua setuju sangat2 pada lu.Gua tabik springggggg.

    Fitnah langsung tiada didalam kamus diri gua.

    Style gua.... ada peluru adalah mangsa...

    Steady brooo .

    LAGA AYAM OK BRO ?

    BalasPadam
  3. @ISAC Gua pun caya sama lu bro ISAC.. Sama-samalah kita jauhi fitnah yee..

    BalasPadam
  4. @blogenstarz Bro.. Lu memang best.. ada peluru memang ada mangsa. Tapi jangan tersalah tembak sudahlah... hahaha..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online