BREAKING NEWS

Update 1 tgh hari: 50.15% keluar mengundi. PAS kata sebahagian besar pengundi mereka telah keluar mengundi.


Setakat jam 1 tgh hari ini, hampir 5000 pengundi Galas telah keluar mengudi. Sumber yang rapat dengan PAS telah memberitahu saya bahawa lebih separuh dari penyokong PAS telah keluar membuang undi termasuk pengundi yang tinggal luar.


Keadaan ini katanya sedikit sebanyak memberikan kedudukan selesa kepada PAS terutama di kubu kuat PAS di Sg Terah. Ini memungkinkan PAS akan dapat mengekalkan peti undi mereka Sg Terah tetapi dengan undi yang sedikit kurang.


Di kawasan peti undi majoriti pengundi Cina, saya lihat beberapa petugas PAS dari kaum Cina memberi jaminan bahawa PAS akan meningkatkan undi di kawasan tersebut seterusnya meningkatkan majoriti di semua peti undi majoriti Cina dan peti undi campuran.


Perayu UMNO/BN kelihatan masih bersemangat walaupun jumlah mereka agak berkurangan berbanding perayu undi PAS. Diharap semangat perayu undi UMNO/BN ini tidak luntur didalam keadaan yang semakin panas terik ini.

Laporan lanjut akan menyusul nanti.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online