BREAKING NEWS

Lawatan ke kilang arak..., PAS kata walharammu, walhalalku..




Suatu ketika dulu begitu cepat dituduh tidak beriman dan juga dikatakan tidak islam didalam lidah rasmi bercabang PAS iaitu Harakah apabila ada orang islam yang melawat ke kilang Arak... (klik gambar untuk paparan jelas)




Kini selepas ularmak-ularmak PAS menerima wahyu baru daripada Father Joseph Lim Abdul Aziz dan juga Brother Aaron Anwar Abraham, tiada lagi halangan untuk muslim melawat ke kilang arak. Tapi dengan syarat, dia mesti masuk agama PAS terlebih dahulu !!


Inilah ajaran sesat yang dibawa oleh parti yang suka melacurkan islam ini. Bagi totok-totok PAS, mereka berpegang teguh dengan prinsip walharammu, walhalalku iaitu haram bagi orang bukan ahli PAS buat tetapi halal bagi seluruh ahli dan penyokong PAS.

Sebab tu lah Nik Aziz sanggup mengampunkan dosa Eli Lenjan yang menayangkan anu celah kangkangnya keseluruh Tanah Melayu. Bagi Tok Garu ini, semuanya akan terampun semudah ABC jika menganut ajaran agama PAS.

Take Beerrrrrr !!!!!!

6 ulasan :

  1. lawatan YB khalid adalah lawatan "fact finding mission" untuk meninjau "praktikaliti" samada kilang yang didirikan di Shah Alam kawasan majoriti penduduk islam boleh dipindahkan ke lokasi baru yang lebih jauh dari shah alam berdekatan dgn. pelabuhan klang atau sebagainya demi menjaga keharmonian kaum.
    Islam mengajar umatnya kaedah pendekatan berhemah bukan nya dgn cara kezaliman. Harus diingat bahawa kilang tersebut sudah lama berada dilokasi tersebut semasa pemerintahan umno/bn.
    Sebelum kita mengubah ke lokasi yang sesuai, kita harus mengkaji semua aspek sosoal dan komersial. Dengan cara pendekatan tersebut, Islam akan dipandang lebih mulia oleh bukan islam. Ugama yang mempunyai toleransi yang tinggi dan sesuai bagi slogan Islam untuk semua dan bukan hanya melayu sahaja.

    Buka lah minda sedikit wahai penulis dan jangan cari kesalahan orang lain dengan benda yang remeh temeh. Rakyat sekarang sudah bijak menilai ketelusan dan keikhlasan.

    Perangilah RASUAH dahulu sebelum mahu memperbaiki diri orang lain.

    ikhlas

    BalasPadam
  2. aku nak tanya jugak yang komen ni.......dulu student tu lawat sebab ada kena mengena dengan pembelajaran......processing technology, bukan nya takebeer....tapi pas jugak yang tak boleh terima.....siap penyokong pas semua kutuk.....tapi sekarang, ko kata boleh pulak.......memang dah dasar pas....semua boleh tukar tukar....ikut suka hati.....macam hampas....

    -anti jubur-

    BalasPadam
  3. Memang betul orang sekarang dah pandai menilai.

    Bagi saya, tak salah untuk lawat kilang arak untuk tujuan tertentu. Yang salahnya ialah hipokrisi. Selama ni PAS dok kempen, hari ni berkuasa, esok tutup kilang arak. Bila khalid pergi tu ada dia kata tutup? Tak, tapi dia bagi cadangan macammana nak naikkan business mereka.

    petikan:
    Saya menyebut bahawa sekiranya tapak yang lebih luas diperlukan, maka kemungkinan satu tapak di pelabuhan Klang, memandangkan 100% bahan keperluan Malt diimpot dan 50% bahan keluaran diekspot, boleh diusahakan. Sekiranya itu merupakan satu kemungkinan, maka tapak kilang itu hendaklah kita ‘ear mark’ atau cadangkan sebagai tapak Terminal Bas Shah Alam.

    Betul la orang sekarang ni pandai menilai. Menilai ikut kepentingan politik.

    BalasPadam
  4. KEPADA TANPA NAMA 18:55,

    SEBENARNYA ARTIKLE DIATAS BERTUJUAN UNTUK MENYIDIR SIKAP PAS YG DOUBLE STANDARD TERHADAP USAHA2 BN SEBELUM NI. KALAULAH BN YG MEMBUAT LAWATAN ITU SAYA YAKIN MEDIA KHAWARIJ TERUTAMANYA AKHBAR SUPER FITNAH HARAMKAH AKAN MEMBERI KOMEN NEGATIF TANPA MENYIASAT. SO KIKISKANLAH BUDAYA MENFITNAH PAS SERTA PERANGILAH RASUAH YG SEDANG DIBUAT JUGA OLEH PIHAK PAKATAN TERUTAMNYA SAHABAT HARBI HANG IAITI RONNIE LIU. DOSA TAK KENAL PARTI SAMADA UMNO ATAU PAS YG BUAT KAT PADANG MASYHAR NANTI KENA JAWAB.

    AL-ZARQAWI.

    BalasPadam
  5. nuar juburi bngsat!!9 Ogos 2010 pada 11:51 PG

    wahai manusia yg bernm iklas..ya btull..mmg rakyat sekarang sudah bijak menilai ketelusan dan keikhlasan.

    ape yg aku n rmai lg rakyat lain nilaikn adlah sikap kemunafikan pr tu..dlu mule2 kate nk ttp pas berkuasa..adkah tu cume modal2 ketika ceramah n raih undi..sesungguhnya itu adalah penipuan..n menipu pasti akn mndapt dosa..itu janji yg pasti..

    n satu lg..btul ckp org2 yg bg komen kt ats aku ni..cube kalo org2 bn yg wt lawatan tu..pasti media2 pr yg bodo n suke wt fitnah tu akn bantai habis2an psl isu ni..n mungkin jgk akn jd bahan ceramah..sikap2 pas lngsung xmelambngkn islam yg sebenar..pas hnya akn timbulkn sesuatu isu jika isu tu blh jd bahan ketika berkempen...pegi jahanam dgn pr!!
    pakatan munafik malaysia adalah pr.

    -nuar juburi manusia bngsat!!-

    BalasPadam
  6. Huih.. takpa..'
    kalau PAS lawat takpa..
    cuba tanya yg dia pi melawat process buat arak tu kenapa.. kalau nak sekadar nk lawat tapat..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online