BREAKING NEWS

Nik Ali dimusuhi DAP dan Lim Guan Eng kerana RM 1 Juta.



Ng Wei Aik selaku Setiausaha Pemuda Sosialis DAP negeri P.Pinang (DAPSY) hari ini telah mendesak Pegawai Kemajuan Negeri Pulau Pinang (SDO) Nik Ali Nik Yunus meminta maaf kepada Lim Guan Eng kerana disifatkan biadap.

DAPSY juga mencabar Nik Ali supaya meletak jawatannya sebagai penjawat awam dengan serta merta dan menyertai politik jika Nik Ali mahu terus mengecam Ketua Menteri P.Pinang itu.

Selain itu, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) juga telah digesa oleh DAPSY supaya menjalankan siasatan terhadap Nik Ali yang mereka dakwa telah menyalah gunakan kuasanya untuk menahan peruntukan tahunan berjumlah RM 1 Juta yang sepatutnya diagih-agihkan kepada wakil-wakil Pakatan Haram di P.Pinang.

Semua ini jelas menujukkan betapa kuatnya usaha Lim Guan Eng serta semua gerombolan DAP untuk menyingkirkan Nik Ali dari pentadbiran negeri P.Pinang. Kerana apa...? Semuanya kerana Nik Ali adalah seorang pegawai Melayu yang tak menurut segala kehendak dan rentak kemungkaran mereka.

Dan puak zionis ini marah sekali apabila Nik Ali dikatakan menyekat duit yang nak disonglap mereka.



Lim Guan Eng dan DAP juga amat tak senang apabila Timbalan Pengerusi UMNO negeri, Zainal Abidin Osman telah secara terbuka mempertahankan Nik Ali apabila penjawat awam itu diserang oleh pihak Zionis DAP.

Dan dengan mudah puak chauvinist DAP ini menuduh bahawa Nik Ali telah menjadi boneka kepada UMNO bagi membawa masalah kepada kerajaan negeri pimpinan Ultra Kiasu Lim Guan Eng.

Sikap Lim Guan Eng dan DAPSY ini sebenarnya merupakan satu konspirasi bagi menjatuhkan Nik Ali dari mencampuri hal ehwal dalaman negeri. Lim Guan Eng juga telah menyalah gunakan kuasa sewenang-wenangnya tanpa langsung mengambil kira kepentingan rakyat di P.Pinang.

Jika Lim Guan Eng tak berpuas hati dengan Nik Ali, sepatutnya dia mematuhi prosedur yang betul dan menyalurkan aduannya kepada pihak-pihak yang berkenaan, bukannya memaki hamun serta merendah-rendahkan peribadi penjawat awan tersebut.

Perbuatan Lim Guan Eng dan DAP P.Pinang ini menunjukkan bahawa mereka tak mempunyai kredibiliti dan tak mempunyai kualiti sebagai pemimpin. Mereka juga tak layak untuk mentadbir negeri dengan sifat diktator serta perkauman yang ada pada mereka !

11 ulasan :

  1. Dap ni sma saja gan parti komunis malaya(pkm).. Cme,nama die je tkr.. Tgk la pulau pinang,hbis huru hara bangsa melayu... Memang bangsat la Dap..

    BalasPadam
  2. DAP dgn PR memerintah,abis sume orng melayu merempat,tanah pn kene rampas,Sultan melayu pn jadi boneka je,waktu tu nk menyesal tak gune dh..BODO punye orng melayu yg undi PR!!..

    BalasPadam
  3. Impian DAP jelas, menghapus segala intipati berkaitan warga pribumi, budaya pribumi, bahasa pribumi dan segala macamnya bersangkutan pribumi. Kalau boleh, Malaysia jadi serupa Amerika yang ultra liberal, apatah lagi Islam, ditolak mentah2 oleh parti komunis ini.


    -Kamal Azlan

    BalasPadam
  4. Kalo dap dpt memerinth,almatnya malaysia akn jadi hong kong la...

    Orng melyu mermpat,pemerinth beraja dimansuh,hak istimewa orng melyu pn dimnsuhkn sekali..

    Tgk la penang,dlu bkn maen manis mlut,skang ni hancurrrrr !

    BalasPadam
  5. Dulu Hitler buat penghapusan ethnik Yahudi di Eropah. Sekarang DAP melalui Adolf Lim GE buat penghapusan HAK bangsa melayu di P.Pinang.

    Bangsat punya DAP !!

    BalasPadam
  6. Dulu2, orang putih bawak masuk mereka, sekarang, , mereka halau kita ramai2, siapakah mereka????

    Itulah sedara mara Lim GE celaka!


    -Jebat Penang

    BalasPadam
  7. Kalau dah anti melayu,mmg DAP xkan pndg bgsa kita wlu dimana negeri sekalipun!

    Mana PKR? Mana PAS????????aku pun bengang sbb KEBANGANGAN korg perjuangkan melayu dan Islam di pulau pinang!!!!

    BalasPadam
  8. Semua orang kena ingat yang Lim Guang Eng tu kan Khalifah Umar Ar Rasyid.... Ini zaman emas die la.... die baca ayat Al Quran sikit, Nik Aziz pun puji....hahahahahahah....

    tapi aku nak nyatakan kemusykilan sikit, bukan prejudis tapi pelik... takkan UMNO tak BOLEH BUAT APA2 LANGSUNG KOT??????

    come on la Najib dan rakan2, takkan nak ... Lihat seterusnya..tengok lagi satu negeri keluar dari Malaysia... n yang ni sensitif sikit, tapi ada dalam Perlembagaan, kan ada termaktub negeri2 macam Pulan Pinang n Melaka ni tkda Sultan, so yang jaga hal ehwal islam dan adat istiadat orang melayu adalah Yang Dipertuan Agong....

    Aku percaya kalau ada petisyen atau VETO yang Dipertuan Agong, benda macam ni boleh kita selesaikan.. benda macam ni PARAH ni... menghalau orang Melayu macam ni seolah olah tidak menghormati Yang Dipertuan Agong... bayangkan dah takda Melayu Islam kat Pulau Pinang, relevan lagi ke MAIPP tu????? dah takda orang Islam nak kutip zakat celah mana???? PARAH kawan2, PARAH...

    BalasPadam
  9. Hanya 1 ucapan utk mu rakyat penang berbgsa melayu.. 'nnt hgpa undi la lg DAP dan yg sewaktu dgnnya!!' hohohoho..


    JackDaniel

    BalasPadam
  10. melayu tak kan hilang dibumi melayu
    tundol,anuar,full mark nike dan baru,,baru,,baru..a
    yg mengakibatkn bermulanya ini semua ,
    cuma aku bukan cari wang sejuta
    tapi berjuta2
    aku bukan takmau bina jmbatan bengkok ,,
    sebb aku memang kepala hantu bengkok , tampak lurus ,aku tipu kamu ....padan muka
    aku nak cuba lurus
    aku cadang jmbatan lurus di pulau pinang
    tapi bengkok jugak makanya takjadi

    BalasPadam
  11. Orang Melayu Pulau Pinang sukakan DAP lebih-lebih lagi orang PAS.
    Kerana itu jangan marah sama kalipah LGE.
    Nik Ali cepat minta maaf!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online