BREAKING NEWS

Edisi Super Rasis !!! Bapa DAP kata bangsa Melayu adalah bangsa PEMALAS !!!


Dalam sebuah buku baru tahun 2010 bertajuk 'Conversations with Lee Kuan Yew', tulisan Tom Plate, Lee Kuan Yew menyatakan dengan jelas keyakinannya bahawa bangsa Melayu adalah suatu bangsa pemalas yang kurang berkemampuan (mukasurat 53).

Kata Lee Kuan Yew : 'We could not have held the society together if we had not made adjustments as to the system that gives the Malays, ALTHOUGH THEY ARE NOT AS HARDWORKING AND CAPABLE AS THE OTHER RACES, a fair share of the cake' (page.53).

Inilah pemahaman rasis Lee Kuan Yew dari Singapura terhadap bangsa melayu yang sedang diteruskan oleh suku sakatnya melalui parti DAP didalam negara Malaysia.

Sebab itulah kalau dilihat cara pemerintahan Lim Guan Eng di P.Pinang, corak pemerintahannya adalah sama dengan yang diamalkan oleh Lee Kuan Yew di Singapura. Dan ramai yang tidak tahu bahawa hubungan Lim Guan Eng dan Lee Kuan Yew amat akrab hinggakan dia sering berulang alik dari P.Pinang ke Singapura setiap bulan.


Hakikatnya parti DAP adalah lanjutan dari PAP di Singapura yang diasaskan oleh Lee Kuan Yew. Lee Kuan Yew melihat dasar mengutamakan Melayu / Bumiputera mendatangkan masalah kepada persaingan yang sihat dan ekonomi akan terjejas.

Lantaran itu PAP telah mengasaskan slogan 'Malaysian Malaysia' iaitu dasar sama rata untuk semua penduduk. Jangan lupa bahawa Lee Kuan Yew berpendapat bahawa bangsa melayu adalah orang luar juga dan bukan penduduk asli di Malaysia dan melayu juga adalah bangsa pendatang !

PAP ditubuhkan pada tahun 1965 kerana mahu menguasai politik tanah air dan menentang hak-hak orang Melayu. Begitulah juga dengan parti DAP yang masih mengamalkan Konsep Malaysian Malaysia ciptaan Kuan Yew cuma ditukar nama kepada Middle Malaysia oleh pimpinan DAP bagi mengabui mata orang melayu seperti PAS dan PKR.


Bagi DAP kejayaan menawan Pulau Pinang pastinya tidak akan dipersia-siakan dan peluang ini dimanfaatkan dengan melakukan apa sahaja termasuk mendapatkan bantuan luar bagi terus berkuasa dan mengukuhkan pengaruh kaum cina di Malaysia !

10 ulasan :

  1. Ini pengajaran besar kepada umat Melayu khususnya di Pulau Pinang, Selangor dan Perak dalam abad ini. Nostalgianya dimana pejuang Melayu hari ini.

    Kita sukar nak cari Datuk Panglima Gantang, Datuk Sagar, Dato' Onn Jaafar, Tun Dr Ismail, Tun... Saadon Jubir, Tan Sri Samad Idris,Tan Sri Ghazali Shafei, Dato' Harun Idris dan Tun Dr Mahathir Mohamad (Abad 19).

    Mana lagi suara mu pejuang-pejuang abad 20? Mari keluar, kita bantu bangsa mu yg kian dijajah.

    Ayuh generasi muda. Kalian mewarisi takhta, mewarisi tanah pusaka, mewarisi kebanggaan Negara yg ditinggal mereka.

    Tegakkan daulat Melayu dan panji-panji Raja Melayu !

    BalasPadam
  2. DAP TIDAK BERANI BERSUARA.MELAIN KAN, MELAYU CELAKA BERSAMA MEREKA..

    BalasPadam
  3. Patutnya jutaan terima kasih to anwar ibrahim... patut bg kad ucapan terima kasih secara besar-besaran dekat dia, kerana kepentingan peribadi sanggup melakukan apa sahaja walaupun kepentingan bumiputra tidak terjaga.. tak terkejut lah kalau malaysia pun dia jual satu hari nanti..

    BalasPadam
  4. DAP BANGSAT !! CINA KOMUNIS NI MEMANG CELAKA ! ORANG MELAYU JE TAK SEDAR DIRI. APA DAH JADI DENGAN PEGAWAI2 MELAYU P. PINANG....? APA DAH JADI DENGAN PERMINTAN DAP SELANGOR UNTUK MENGHAPUSKAN HAK2 ORANG MELAYU DALAM KEISTIMEWAAN MEMILIKI RUMAH....TERUTAMANYA MEMILIKI RUMAH MURAH ATAU HARGA SERDAHANA.....MEREKA AKAN MENJALANKAN JARUM MEREKA PERLAHAN2......MELAYU PERLU SEDAR......BANYAK LAGI AKAN CUBA DIHAPUSKAN........

    BalasPadam
  5. YANG MALAS TU SEBENARNYA MELAYU UMNGOK DAN PENYOKONG BEE-END SAJA...HAHAHAHA

    BalasPadam
  6. Melayu pemalas adalah melayu yang suka dengar ceramah...jadikan ceramah sebagi habit bukanya habit untuk membaca buku.....MELAYU PEMALAS ADALAH MELAYU YANG SUKA DENGAR CERAMAH...PEMALAS MEMBACA SEBAB ITU JADI MELAYU BODOH...

    BalasPadam
  7. PKR dan PAS boneka DAP ,dan DAP boneka kepada PAP. PAP boneka 15rael Z10n1s = jika PR menang PRU13 ..PAP yg akan berkuasa dan memerintah malaysia .renung2kan......

    BalasPadam
  8. Jika pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas berterusan membiarkan mereka menjadi tunggangan DAP, jangan terkejut sekiranya Pulau Pinang muncul sebagai Singapura kedua satu
    hari nanti.

    BalasPadam
  9. Memang semua dh tahu perangai komunis DAPig ni...Tapi adakah pemimpin melayu dah sedar dari sifat bongkak dan ego mereka? Kejatuhan kuasa politik UMNO/BN penang atas kelemahan dan keangkuhan sesetengah pemimpin UMNO/BN Penang yg leka & lalai dengan kuasa........jika UMNO/BN tawan penang semula bolehkah Pemimpin UMNO/BN ini kembali ke perjuangan asal semula...??? Sedaq laa melayu woiiii !!

    BalasPadam
  10. Salam,

    merdeka 1957 singapore di rampas 1963, 6 tahun. Penang jatuh 2008 kita ada 6 tahun utk ambil kembali atau ...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online