BREAKING NEWS

WARNING !!! Jangan PUKUL Adam Adli..., kalau tak "rakyat" akan BANGKIT.


Angkatan Muda KEADILAN mengecam tindakan ugutan pukul, ludah dan mencaci seorang mahasiswa, Adam Adli yang bertindak menurunkan bendera presiden Umno di ibu pejabat parti itu, Sabtu lalu.

Ia berikutan tindakan Ketua penerangan pemuda Umno Petaling Jaya Utara, Armand Azha membuat ancaman ke atas penyelaras Legasi Mahasiswa Progresif (LMP) itu, dalam satu video yang dimuatkan di laman Youtube.

Ugutan itu turut dihantar oleh blogger pro Umno seperti Papagomo, ‘Pas Beruk’ dan Azmy Kelana Jaya yang mengugut meludah dan memukul mahasiswa berkenaan.

Video yang dimuatkan dua hari lalu itu, mendapat perhatian lebih 60,000 penonton yang mencemuh dan mengecam sikap samseng Pemuda Umno berkenaan.

“Tindakan ini jelas menunjukkan budaya samseng melebar dalam Umno.

“Umno cuba mewujudkan politik takut, Politic of Fear di kalangan mahasiswa yang pada hari ini celik menolak corak kepemimpinan Umno yang zalim dan jumud sebagai langkah untuk membendung mereka terus bangkit,” kata Pengarah Biro Mahasiswa AMK, Mohd Saifullah Mohd Zulkifli.

Sambil mendesak Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) dimasuhkan, Saifullah memberi amaran kebangkitan anak muda di Indonesia bakal berlaku di Malaysia, akibat keangkuhan Umno-Barisan Nasional mentadbir negara.

“Biro Mahasiswa Angkatan Muda Keadilan Malaysia ingin mengingatkan pihak yang mengugut mahasiswa termasuk Pemuda Umno, samseng-samseng dan pihak Universiti agar berhenti mengugut dan mengasari mahasiswa jika tidak mahu berhadapan dengan kebangkitan rakyat,” tegas beliau.


p/s: Nak terkencing gua bila dengar UGUTAN SAMM nih.. Bukan nak terkencing pasal takut, tapi pasal terlampau kuat gelak.. Tolol punya SAMM... Hahahahahaha...

14 ulasan :

  1. “Umno cuba mewujudkan politik takut, Politic of Fear di kalangan mahasiswa yang pada hari ini celik menolak corak kepemimpinan Umno yang zalim dan jumud sebagai langkah untuk membendung mereka terus bangkit,” kata Pengarah Biro Mahasiswa AMK, Mohd Saifullah Mohd Zulkifli. --> Aoii nak tergelak aku, bukan ke benda2 samseng ni Anwar Ibrahim la JUARA bertahan?

    BalasPadam
  2. aku pun nak terkencing juga sampai berterabur atas kerusi aku ni wohahahahhahahahahaha bodo punya sammm

    BalasPadam
  3. Barua hampa anjing PKR. Rakyat mana akan bangkit. Jangan harap rakyat selebihnya akan sokong hangpa.

    Kote bengkok dan macai-macainya jangan harap rakyat termakan hasutan puak yang dah terlingkup.

    Kalau setakat nak gerakan mahasiswa macam di Indonesia silakan.

    Lebih banyak lagi mahasiswa yang benci rusuhan. Cuma budak-budak tak cukup akai saja yang makan hasutan kote bengkok.

    BalasPadam
  4. MAMAT KUTU BERAHAK MANA LER YANG DIKUTIP DEPA NAK UGUT UMNO, MASUK DALAM UNIVERSITI PUN UMNO YANG BANTU, UMNO YANG PERJUANGKAN, HINGUSAN, DUIT SAKU PUN KERAJAAN BN BAGI, MAK BAPAK SUPPLY...SUH...SUH...SUH.. MAIN JAUH JAUH, BERGULING GULING AKU KETAWA KAHKAHAKAH

    BalasPadam
  5. AMK....jangan kacau budak U. Aku sarankan supaya buka meja pendaftaran menjadi ahli PKR semasa konvokesyen.

    Budak-Budak U ni mengalas harapan mak bapak dia orang. AMK pergi kacau diaorang bermakna AMK tidak bertanggungjawab dan berdosa terhadap mak bapak pelajar U ni.

    Pelajar U ni belum berpengalaman lagi. Kata orang masih tercari-cari identiti, masih tercari-cari hala tuju. Ramai yang sengaja cari glamour. Biasa le, budak-budaklah katakan.

    BalasPadam
  6. Bukan ke dia berjuang utk kebebasan? Kebebasan utk menurunkan bendera dan menaikkan bendera dlm kawasan org? Atas lojik itulah rakyat juga punya kebebasan utk meludah muka dia

    BalasPadam
  7. Rakyat mna nok bkit, titey bengkok tujerlah yang bangkit untuk memantat...

    BalasPadam
  8. Rupa-rupanya puak umnongok kuat kencing rupanya. Sebab tu harta negara , macam harta mak bapak dia.

    umnongok

    BalasPadam
  9. Rakyat macam mana yang nak bangkit tu...melainkan 'anu' Anuwar ajelah yang selalu bangkit...
    Budak2 hingusan nak gertak pulak!!!
    Berapa ekorlah balaci2 Anuwar bawah AMK tu yang konon2 dosokong oleh rakyat...nak test market lah tu...

    BalasPadam
  10. tahap lembu pemikiran SAMM nie.selama ko hidup kat malaysia nie,mak bapak ko makan sampah ker?

    BalasPadam
  11. Putrarahman, AMK, PKR dan PAS mana tau pasal dosa pahala. Nafsu politik dan nafsu membela peliwat mereka tidak mengenal dosa pahala.

    BalasPadam
  12. belum habis belajo hidup pun ditanggung makbapak dah nak jadi barua pengkhianat agama bangsa negara apa la babi punya manusia kecik-kecik tak nak mampus nak jugak jadi penjilat kote mamat keluarga penipu yang suka lubang jubo tu !!!!

    BalasPadam
  13. dia kata mahasiswa telah sedar menolak kezaliman umno, kejam apa yg umno dah buat...klu ko nak umno jd zalim boleh je...tangkap penghasut mahasiswa tangkap penjara or bunuh sahaja. sebab koranglah AMK celaka oi mybbkan ramai pelajar tercicir sbb asyik ikut korang berdemo...belajar ntah ke mana demo je yg diaorg tahu...plg celaka korang AMK oi...satu lg kenapa mahasiswa melayu saja yg korang kacau...AMK celaka, bangsat...

    BalasPadam
  14. mamat ni tahi...tak makan nasi....mula dia dilahirkan dah di jaga oleh umno ....apa yang zalimnya...adake harta mak bapak dia umno sapu....belajar ..lah sikat berterima kaasih apa yg ada ...pecayalah rukun noslam yg ke enam apa yg belaku kerana allah jangan jangam salahkan umno...kalau mamat ni jatuh longkang akan salahkan umno peruk sakit pun salah umno tak boleh punh salahkan umno.....ini lah masaalah mamatni....sedarlah diri.....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online