BREAKING NEWS

TERKINI !!! Penyokong Anwar desak Ong Kim Swee letak jawatan..


Gua yakin, yang suka desak benda yang pelik-pelik ni adalah terdiri dari puak-puak Pakatan.. Sebabnya, hanya puak-puak penyokong Anwar tu saja yang suka meroyan tak tentu pasal dalam negara ni..

Apa benda yang dorang tak desak dalam Malaysia ni.., dulu dorang suruh Mahathir letak jawatan.., lepas tu sekarang suruh Najib pulak resign..

Yang paling baru, Shahrizat pun dorang desak jugak supaya letak jawatan kononnya nak selamatkan lembu-lembu dalam negara..

Tapi yang peliknya.., Anwar berahim yang kaki main bontot dan juga terbukti melanggan chinadoll tu tak pulak dorang desak suruh letak jawatan.. Mangkuk hayun punya penyokong Pakatan!!!

Betul macam kata coach Ong Kim Swee.., masa Malaysia menang emas sukan SEA hari tu, bukan main lagi semua orang puji melambung.. Then bila kalah 2-3 game, terus desak suruh Harimau muda tukar coach..

Kalau betul-betul lah nak tukar jurulatih, gua cadangkan ambik je Anwar jadi coach Harimau Muda.. Lepas tu kita tengoklah apa akan jadi pada anak-anak muda kita tu...

Kalau menonggek je jalan masuk ke dalam stadium tu.., korang sendiri fahamlah apa puncanya yee... Hahahahaha...

PENGENDALI Harimau Muda, Ong Kim Swee menegaskan, beliau tidak akan meletak jawatan sebagai jurulatih meskipun menerima desakan untuk berbuat demikian.

Ketika ini, segelintir pihak mengkritik prestasi hambar skuad bimbingan Kim Swee yang tewas kesemua tiga perlawanan pertama dalam saingan Kumpulan C kempen kelayakan Olimpik 2012 Zon Asia.

Rentetan tiga kekalahan berturut-turut, terbaharu dijinakkan Bahrain 2-3 di Stadium Nasional, Bukit Jalil pada Ahad lepas, secara realistiknya anak-anak buah Kim Swee kini tidak ubah sekadar mengharapkan ‘keajaiban’ jika berhasrat mahu menjejak bumi London apabila menghuni tangga tercorot kumpulan tanpa sebarang mata.

Menurut Kim Swee, beliau hanya akan meletakkan jawatan sekiranya merasa tidak lagi mampu mengendalikan Harimau Muda sebelum kontraknya tamat pada Mac tahun depan. “Tidak, saya tidak akan meletakkan jawatan.

Saya hanya akan berhenti jika majikan tidak lagi merasakan saya layak untuk mengemudi Harimau Muda, selain tidak akan berundur selagi mempunyai keyakinan terhadap skuad saya,” tegasnya.

“Seminggu yang lepas, kami dijulang bagaikan wira apabila berjaya mempertahankan pingat emas Sukan SEA 2011, namun sekelip mata, kami dikecam habis-habisan seolah-olah pingat emas itu langsung tidak berharga.

“Bukannya kami tidak boleh dikritik, cuma kita haruslah lebih realistik. Lainlah kalau kami kalah dengan Laos dan Kemboja, itu barulah lain ceritanya,” katanya.

4 ulasan :

  1. Bro,
    Aku bukan dari pati mana2. Aku baru nak berjinak-jinak dengan bola sepak dek kuatnya promosi yg dibuat untuk HM. Hampa dan hampa sekali. Benar Coach Ong perlu meletak jawatan sebagai mengambil tanggungjawab terhadap kekalahan yg sangat memalukan skuadnya terhadap Bahrain baru2 ini.

    Mendahului dengan 2 gol kemudian boleh kalah 3-2 sangat pelik dan memalukan. Aku akan benci dengan HM selama-lamanya. Pergi berambus dengan HM. Itulah jadinya orang kita bila terlalu banyak menerima pujian, mula lupa diri dan terkejut berok.

    wmwi

    BalasPadam
  2. Aku bangga dgn prestasi pasukan Msia setakat ini....jgn cepat melatah...sokong dan terus menjadi penyokong setia...

    BalasPadam
  3. lu ni tanpa nama emo lebih sangat, lu baru berjinak2 dah kecoh gua dari mula HM di buat sampai hari ni boleh jer terima kekalahan tu....

    kita kena realistik ah sikit...kita buat usaha tapi kalau dah nasib takder tak yah nak kondem lebih2..kita kena tengok benda ni secara kumulatif objektif, dimana untuk bergerak lebih jauh kita kena bina asas yang kukuh..

    asia tenggara kita pegang sekrang beb...seterusnya asia paling tidak pun luyai kan australia...

    gua rasa OKS buat yang terbaik tu...kekadang kita kena terima walaupun pahit relax...


    lu tengok liga ingeris tu.. kalau sampai 6-0 maki hamun tapi ok jer..sokong jer...ko ada...

    BalasPadam
  4. ambil maniam jadi coach pasti menang

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online