BREAKING NEWS

TERBARU!!! Nik Aziz HARAMKAN duit bantuan RM500..


Kepada puak-puak PAS yang dah isi borang Bantuan Rakyat 1Malaysia RM500 tu, gua nasihatkan sila abaikan niat korang untuk gunakan duit tu dalam kehidupan seharian.

Ini kerana, Nabi PAS Nik Aziz alaihissalam dah keluarkan BANNER di Kelantan bagi mengharamkan penggunaan duit tu bagi setiap ahli-ahlinya..

So.., sesapa dikalangan puak-puak PAS yang ambik serta gunakan duit tu, ia sama seperti makan duit haram katanya..

Maka dengan keluarnya banner dari lajnah PAS nih.., gua yakin akan meraung-raunglah seluruh ahli PAS yang bercita-cita nak shopping sakan beli baju sekolah anak..

RM500 satu keluarga tu bukan sikit beb.., kalau harap Pok Nik bagi, sampai kiamat belum tentu dapat..

Jadi lepas keluarnya banner rasmi dari PAS di Kelantan ni, gua harap jangan pulak ada ahli PAS yang menyamar buang ketayap dan pakai songkok untuk ambik duit bantuan tu yee..

Konon-kononnya, dengan pakai songkok tu dia boleh jadi geng UMNO.., macam Hasan Ali. Hahahaha...

5 ulasan :

  1. banner ckp jgn ambil haram... tapi tangan pok nik menadah yg sbelah gambo duit... ironynya gambar yg dibikin oleh puak ini seperti menyatakan apa yg tersirat. kut pok nik ckp ambillah duit tu pastu bg kat tabung pas... so irony kan pok nik?

    BalasPadam
  2. demi ALLAH PUAK PAS ADALAH INSAN YANG MULA-MULA SIBUK MENGISI BORANG DAN PALING KEMARUK DUIT....MEREKA NI JENIS MANUSIA BERKULIK BIAWAK MUKA TAK TAHU MALU....LEPAS AMBIK MESTI KUTUK PULAK....DAN MEREKAA INI TELAH DITARBIAH OLEH NABI MEREKA SUPAYA JADI INSAN YANG TAK BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH.....KEPADA PENGANUT PAS YANG TERBACA TULISAN AKU NI TAK USAH LAH MALU PERGILAH AMBIL DUIT TU.....KALAU TAK CUKUP LAGI PAKAT RAMAI RAMAI KE RUMAH NIK AJIS DAN YB SERTA EXCO PAS DAN MINTA DUIT DARI MEREKA PULA....AKU PUN ORGHE KELATE DARI KECIK LAGI AKU DAH TAHU PERANGAI INSAN DALAM PAS BEGITULAH PERANGAINYA ...TIDAK TAHU BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH....KITA TAK PAYAH LA NAK BERBUDI DENGAN ORANG PAS......SEMUANYA SIA-SIA UMPAMA MENCAMPAK GARAM KE LAUT.....DIA JENIS MANUSIA YANG BERKELAS RENDAH SERTA BEROTAK UDANG TAK TAHU BERFIKIOR YANG MANA BUROK DAN BAIK....BERPOLITIK TANPA BATASAN.....DAN TOLOL MEMANJANG BERMULA DARI PEMIMPIN NYA SHINGGALAH KEPADA KAUM MEREKA SEMUANYA TOLOL DAN TAK BOLEH BUAT BERBINCANG.......

    BalasPadam
  3. kalau kenduri kite was2 dari pada mana duit tu datang, dan berat was2 kite pada yg haram, maka haram kite makan..kalau duit yg BN bagi pulak camne?satu malaysia taw kerajaan barisan nasional ni banyak income dapat dari hasil arak dan judi..jadi probabilty duit rm500 tu dtg dari hasil yg haram sgt tinggi..sebab tu TGNA cakap jangan ambik..

    BalasPadam
  4. Sumbangan RM100 Lim Guan Eng kepada warga emas dulu dtgnya dr sumber perjudian lumba kuda. Nik Aziz sendiri mengaku bahawa antara cukai yg digunakan oleh kerajaan negeri dtgnya dr cukai penjualan arak.

    Nasihat saya nilaikan dgn hati yg terbuka pemikiran yg matang. Tepuk dada tanyalah iman...

    BalasPadam
  5. klaulah lah duit 5oo tu haram knp tok guru tak kluarkn fatwa subsidi haram d makan oleh orang2 pas brulah adil padat hujjah fikir2knlh dunia ini bkn tmpat yg kekal bg kita addunya jifatun,, berfikiran internasionalh wahai sahabat2 sesama islam

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online