BREAKING NEWS

Pegawai Menteri yang sangat LANGSI.....


Semalam gua langsung tak buka blog sebab sibuk dengan urusan gua di Putrajaya International Convention Centre (PICC).. Letih giler beb sehari suntuk gua habiskan masa disitu..

Dalam gua terlupa langsung pasal blog.., rupanya ada cerita yang dimainkan oleh rakan bloggers pasal wartawan yang kena diskriminasi dengan Pegawai Timbalan Perdana Menteri.. BACA SINI..

Bagi gua, wartawan adalah senior kepada bloggers.. Kalau diikutkan perbandingan, wartawan umpama budak baik dalam sekolah manakala bloggers adalah geng bebudak nakal didalam sekolah yang sama..

Kalau dah nama pun budak baik, wartawan dah tentu ada etika dan penuh dengan adap sopannya.. Bloggers pulak mana ada protokol beb... Semua dibalunnya sebab dah namapun geng jahat.. Hahahaha..

Tapi apapun, baik atau jahat pengamal media ni, itu bukan lesen untuk para pegawai Menteri buat celaka pada dorang.. Apa besar sangat ke kalau dah jadi Pegawai Menteri beb?

Menteri pun tak kurang ajar pada wartawan sekalipun pun yang datang tu bertaraf lahanat macam wartawan Pakatan.., tapi apa hal pulak Pegawai yang nak tunjuk kuasa? Dah perasan bagus sangat ke?

Yang ni lah akan menjadi sebab kenapa orang sakit hati pada pemimpin.. Pegawai pulak yang lebih sudu dari kuah.. Mengada-ngada tak kena tempat.. Pergi mampuslahh...

Gua bocorkan sedikit rahsia.., gua pun pernah jadi Pegawai kepada sorang bekas Menteri laa.. Tapi gua tak pernah layan buruk kepada wartawan biarpun yang datang tu wartawan totok Pakatan..

Gua layan ok je semua.., siap boleh belanja dorang minum kat kafeteria Parlimen lagi.. So apa kejadahnya Pegawai Timbalan PM tu eksyen sangat? Dah bosan jadi Pegawai ke?

Apapun.., semua para pegawai dan para Menteri kena ingat.., dorang bergantung 100% kepada wartawan serta pengamal media bagi tujuan publisiti dan menaikkan imej dorang...

Dan kalau wartawan serta pengamal media boleh bagi publisiti dan menaikkan imej Menteri sebagai Pemimpin.., tak terfikir ke pengamal media jugak boleh jatuhkan imej yang so called pemimpin tu beb?

Jadi.., macam mana sekalipun protokolnya.., kita kena ingat yang kita semua ni manusia.. Tak rugi kalau kita berbudi bahasa dan beradap sopan dengan kengkawan..

Tak ada salahnya cakap elok-elok dan bermuka manis.. Lu ingat orang takut ke kalau lu buat muka garang sebab lu pegawai Menteri beb? Lu silap laa...

Gua sebagai bloggers jalanan di Permatang Pauh ni tetap bagi sokongan kuat kepada semua wartawan media termasuklah kakak angkat gua Susan Loone yang kerja di MalaysiaKini tu.. Kita semua Peng-Yu apa...

So.., kepada Pegawai pak-pak Menteri tu.., please lah jangan cari pasal yee... Bak kata pepatah dalam filem... "Lu langsi..., Lu susah looo... Hahahahahaha.....



p/s 1: Terima kasih kepada sorang Pegawai PICC yang bagi layanan baik kepada gua kelmarin.. Gua belanja lu makan di Padang Kota kalau lu turun Penang nanti yee...

p/s 2: Tengah hari nanti gua akan buat artikel pasal sindiket pelacuran di kalangan bloggers.. Panas beb...

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online