BREAKING NEWS

TERKINI !!! Kekasih Gelap Mat Sabu NAIK ANGIN dengan ugutan simbah asid..


Ahli Parlimen Seputeh dan Setiausaha Organisasi DAP mengutuk sekeras-kerasnya tindakan keji pihak yang menghantar SMS mengugut akan simbah asid ke atas isteri dan anak perempuan timbalan presiden PAS, Mohamad Sabu.

Teresa Kok (gambar) dalam satu kenyataannya berkata, mereka yang menghantar SMS ini menunjukkan diri mereka tidak berkebolehan membahaskan isu-isu yang dibincangkan secara matang, sabar dan rasional.

Lebih teruk lagi, tindakan mereka menunjukkan mereka bersifat kejam dan tidak berperikemanusiaan kerana sanggup mencederakan mereka yang tidak bersalah.

Mohamad Sabu mendakwa menerima SMS ugutan yang mengancam mahu menyimbah asid terhadap isteri dan anak perempuannya.

Katanya, kiriman SMS itu diterima semalam dan beberapa hari lalu daripada individu yang tidak dikenali.

Beliau menyifatkannya sebagai ancaman berat yang diterimanya berpunca daripada laporan Utusan Malaysia pada 27 Ogos berkaitan Mat Indera, tragedi Bukit Kepong dan sejarah kemerdekaan yang didakwa memfitnahnya.

Ekoran itu, Teresa menggesa agar orang ramai diberi kesedaran bahawa ugutan nyawa sebegini bukan perkara kecil tetapi merupakan suatu kesalahan jenayah di bawah Akta Multimedia dan Komunikasi 1998 dan Seksyen 503 dan 503 di bawah Kanun Keseksaan.

"Saya menggesa pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) untuk segera siasat dan tangkap mereka yang bersalah agar menghantar mesej yang tidak berbelah kepada mereka bahawa apa yang telah dilakukan itu adalah suatu jenayah.

"Jika tidak, penjenayah akan berfikir mereka bebas melakukan jenayah tanpa sebarang hukuman," kata Teresa dalam kenyataannya.

Beliau juga menggesa PDRM untuk mengambil setiap langkah yang sewajarnya untuk menjamin keselamatan Muhamad Sabu dan keluarganya.

7 ulasan :

  1. Kenapa Teresa yg sibuk? Berani buat berani tanggung. Komunis amat sensitif dgn org Melayu kerana ramai Melayu dibunuh kejam oleh komunis. Mat Syabu tak yakin Polis, dia upahlah bodyguard sendiri. Baik polis jaga mahluk lain mengenang budi.

    BalasPadam
  2. Boleh percaya ker cakap Mat lembu yang kaki temberang tuh ??!

    Nak alih isu ler tuh !

    Konon nak mintak simpati !

    Piiiraaahh !!!

    Timbalan presiden Pas paling celaka dalam sejarah !

    BalasPadam
  3. Habis tu kekejaman komunis macam mana pulak? Tu belum lagi kes kejam ADUN PR memandu sambil mabuk yang langgar polis sampai koma tempoh hari. Ingat, luka lama pejuang negara belum sembuh. Polis tak payah ambil repot Si Syabu tu dalam kes ni, biar dia repot kat komunis!!!!!

    BalasPadam
  4. Komunis tetap komunis. Komunis memang zalim tidak dapat dinafikan. Mat Sabu dan seangkatan dengannya tak perlu buat report polis. Kan dia sendiri dah kutuk perjuang kemerdekaan adalah komunis. Tak..kan dia nak minta polis siasat walaupun dia berhak untuk buat report.
    Cadangan anon di atas tu aku setuju. Mat Sabu boleh lantik mana-mana bodygurad cover keluarga dia dan diri dia sendiri. Payah-payah tak ada duit dia boleh buat lawak bodoh dan pengikut-pengikut boleh beri derma kepada Peminta Sedekah PAS.

    BalasPadam
  5. Cipettt!!! Cibaiii!!! la luu.. Konon nak tuduh org2 UMNO yg bikin. Mau kasi spin la tu pasal kes Mat Sabu.. Tektik serupa bangkai la lu bikin nyoya ... Benda yg sama pernah terjadi pd dia>>>>TERESA Kok menunjukan nota ugutan dan contoh bom petrol yang dilontar di kediaman ibu bapanya di Jalan Ipoh di sini, selepas mengadakan sidang media mengenai insiden itu hari ini. Bagaimanapun kejadian kira-kira 2.55 pagi tadi tidak mencederakan penghuni rumah itu kerana bom petrol itu tidak meletup.
    Antara kandungan surat ugutan:
    WOI TERESA BABI !!!
    LU JAGA SIKIT, JANGAN
    SUKA CARI PASAL...
    NANTI GUA BAKAR
    SAMA LU DENGAN
    LU PUNYA FAMILY,
    PAHAM!!!

    BalasPadam
  6. Memang benarlah Mat Shabu ini sejenis KAFIR HARBI yg bersembunyi dibawah panji2 Islam bernama PAS. Kalau mengikut Imam As Syafei, beliau diberi 3 hari utk bertaubat atau dibunuh dgn kadar segera. Jelas lagi yg menyokong beliau dari kalangan kafir harbi seperti T Kok ini.

    BalasPadam
  7. iya la...takkan mat sabu nak percayakan polis boleh guard dia ngn anak bini dia?

    kan dia tak percayakan polis & berkerat rotan berpatah arang dgn polis bila dia tuduh polis ada2kan cerita dia kena langgar dgn pajero, land rover & waja (+ wira, kancil, motor besar & basikal polis!!) masa bersihjijik ari tuh!!!

    ada akai ka?

    setuju sgt polis jgn pedulikkan mat syabu nih!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online