BREAKING NEWS

Kes Liwat: Anwar mintak 10 SAKSI ALIBI..


Anwar Ibrahim memohon untuk memanggil 10 saksi alibi semasa prosiding pembelaan dalam perbicaraan kes fitnah 2 yang dihadapinya.

Permohonan itu difailkan menerusi Tetuan Karpal Singh & Co di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi menambah senarai saksi pembelaan yang difailkan pada 6 Julai lalu.

Senarai terbaru itu termasuk dua pembantu rumah Haji Hasanuddin Abd Hamid, pemilik kondominium di mana kejadian didakwa berlaku, beralamat di Unit 11-5-2 Desa Damansara Condominium, No 99 Jalan setiakasih, Bukit Damansara, 50490 Kuala LUmpur.

Ia juga melibatkan dua nama berprofil tinggi, iaitu bekas Pengarah Eksekutif Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia, Mohamad Ariff Abdul Kareem dan Ketua Pegawai Operasi Bursa Saham Malaysia, Omar Malek Ali Merican.

Pada 26 Jun lalu, Anwar memfailkan satu notis usul untuk membenarkan pihak pendakwa menemubual lima saksi, termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.

Selain Najib dan Rosmah, Anwar memohon supaya peguam menemubual Hasanuddin Abd Hamid; bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof.


P/S: Panggil lah sapa pun yang lu nak panggil Anwar..., asalkan jangan tangguh perbicaraan lagi sudah laa.. Rakyat dah muak menunggu kes ni dibicara di mahkamah...

2 ulasan :

  1. Inilah dikatakan negara ADIL. Lihat bagaimana perundangan MALAYSIA membri keadilan kepada rakyatnya. jadi tidak perlu tanguh lagi kes yang berat ni. kena bagi keadilan dekat saiful gak.

    BalasPadam
  2. 1 JE AKU MINTAK...TOKSAH TANGGUH2 LAGI YE MR ANWAR

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online