BREAKING NEWS

Nak jadi Ketua Bahagian, tak boleh tinggal di luar kawasan...


Pagi tadi gua ikut program TPM yang datang untuk rasmikan Mesyuarat Bahagian Bayan Baru di Hotel Eastin, Penang.. Sedap beb makanan yang dorang sediakan untuk gua kat situ...

Sebenarnya.., tak banyak cerita pasal Mesyuarat ni yang gua boleh kongsikan dengan korang.. Biasalah kann.., nama pun mesyuarat Bahagian.., mana nak ada cerita sensasi nya...

Tapi.., dalam banyak-banyak ucapan yang TPM kita tu cakap, gua tertarik bila dia selamba je sindir pemimpin-pemimpin UMNO di bahagian yang tinggal di luar kawasan..

TPM kata, sepatutnya pemimpin-pemimpin Bahagian ni kena ada bila saja rakyat perlukan bantuan dorang.., bukannya rakyat kena tunggu dorang turun melawat kawasan mengalahkan wakil rakyat..

Gua sokong apa yang TPM ni kata.., cuma gua terkilan pasal dia lupa satu baris ayat..

Sepatutnya TPM kata.., Pemimpin yang tinggal di luar kawasan, tak layak untuk pegang jawatan dalam Bahagian..  Barulah melompat sapa yang terasa kena cili tu beb...

So..., memang pemimpin dan wakil rakyat wajib duduk dekat dengan masyarakat di kawasan dorang.. Barulah senang rakyat nak buat apa-apa aduan..

Kalau jadi Ketua Bahagian di Penang, tapi rumah tetap di KL, nak buat apa baii.. Yang susah adalah masyarakat kawasan bila dorang perlukan bantuan.. Takkan hal kecik macam ni pun tak tahu beb? Ini pun nak kena ajar jugak ke?

























2 ulasan :

  1. lawa mami dan anak mami bayan baru ...hehe

    BalasPadam
  2. adehhhhhh.. rugiii woooooo tak pi, kalu tak leh bergambar ngan anak2 mami penang..hehehehhehe..

    ucapan TPM memang tepat sekali, cheq dok nampak PM ngan TPM je dok bertungkus lumus,,, hat lain lain tu dok goyang kaki je laaa..!!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online