BREAKING NEWS

"Kami tetap sayang Khalifah Guan Eng..."


"Kami tetap sayang YB Lim Guan Eng". mungkin itulah luahan ikhlas para pengikut tegar PAS apabila ditanya tentang tindakan kerajaan DAP negeri yang akan menghalau 40 penjaja melayu di pasar pagi Kampung Tanjung Tokong.

Pihak MPPP dan kerajaan negeri memberi alasan terpaksa memindahkan kawasan perniagaan melayu tersebut kerana terdapat aduan orang ramai bahawa ianya kotor dan menghalang perjalanan lalulintas.

Sejak awal tahun ini, pihak MPPP dengan arahan dari kerajaan negeri bertindak tidak mengeluarkan lesen perniagaan kepada peniaga-peniaga kecil melayu di Lebuh Sungai Pinang 1 berhampiran dengan perumahan Pinang Court, Pinang Court 2 dan Ocean View.

Peniaga-peniaga melayu di kawasan tersebut yang rata-ratanya berniaga nasi lemak dan juga barangan basah seperti sayur dan ikan, bukan sahaja diberi amaran malah mereka turut disaman oleh pihak MPPP.

Hairannya, peniaga-peniaga cina di sepanjang Lebuh Chulia yang duduk berniaga sepanjang malam di situ sehingga mengganggu aliran trafik, tak pula diambil sebarang tindakan oleh pihak MPPP dan kerajaan negeri.

Begitu juga kisahnya di New Lane Jalan McAlister. Peniaga-peniaga cina yang jelas mengotorkan jalan serta longkang dan mengganggu lalulintas disitu dibiarkan berniaga tanpa sebarang gangguan.

Inilah sikap double standart yang diamalkan oleh kerajaan DAP negeri pimpinan Lim Guan Eng. Peniaga-peniaga cina dibiarkan secara bebas memacakkan gerai dimana-mana sahaja serata negeri. Manakala peniaga kecil melayu pula dihambat umpama anjing kurap dibumi sendiri!

Itupun masih ada melayu-melayu yang belum sedar serta masih sayang dan setia kepada kepimpinan khalifah kafir Lim Guan Eng ini!


p/s: Buat macam manapun....,Melayu PAS dan PKR tetap akan kata "i love u Guan Eng".......

3 ulasan :

  1. Bagus punya banner, reverse psycology mcm ni perlu dibanyakkan lagi antaranya;
    "Terima kasih Khalifah Maksum Lim Abadul Ajiz kerana konsisten menghapuskan hak-hak Melayu di Pulau Pinang, kami tetap menyokong PAS kerana sorga telah menanti kami walaupun diberi makan duit haram dan ditipu berkali-kali"

    BalasPadam
  2. Orang Melayu yg berada di akar umbi memang sedang resah dan merasa bimbang akan nasib dan masa depan keturunan Melayu di dalam senario politik Malaysia sekarang.
    Pemimpin2 PAS yg diketuai oleh Nik Aziz tidak mahu bekerjasama dgn UMNO kerana kepentingan politik DAP dan PKR. PAS ni tak sedar yg PAS akan diketepikan saja bila DAP dapat berkuasa memerintah Malaysia ala PAP di Singapura. Tengoklah apa yg berlaku di Penang. Kenapa exco2 PAS dan PKR Melayu tidak bersuara dan hanya diam membisu seribu bahasa bila kaum Melayu dihalang utk berniaga dan dihalau dpd pulau itu dgn berbagai2 cara dan dalih oleh DAP.
    Dlm diam2, kaum Cina dlm MCA, Gerakan dan PKR sedang berkompromi dan berpakat utk mengambil alih Putrajaya. Perlembagaan Malaysia akan dipinda oleh DAP. Hak keistimewaan kaum Bumiputera akan dihapuskan utk melaksanakan Middle Malaysia. Institusi raja-raja Melayu akan dihapuskan. Suara azan tidak akan lagi berkumandang di Malaysia.
    Kaum Melayu dan Bumiputra akan mengemis di tanah air sendiri. Padan muka kerana kaum Melayu bodoh sombong tak mahu dengar nasihat akar umbi spt ini.
    Melayu mudah lupa ........

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online