BREAKING NEWS

Satu lagi projek bodohkan rakyat di P.Pinang oleh Lim Guan Eng!!!


Satu lagi projek tipu rakyat P.Pinang telah diumumkan oleh Lim Guan Eng dan Kerajaan DAP negeri. Satu kenaikan tarif air yang tak masuk akal dan tak dapat diterima oleh rakyat P.Pinang. Inilah yang dikatakan satu lagi projek mengaut kekayaan dan memperbodohkan rakyat negeri!

Bukan naik 1% ataupun 5%, tetapi sekali naik terus hentam sampai 20%!! Ini adalah hadiah dari kerajaan DAP P.Pinang kepada seluruh rakyat negeri ini setelah dua tahun memerintah. Tak syak lagi bahawa Lim Guan Eng memang berjaya menjadikan P.Pinang sebagai sebuah negeri berkebajikan. Kebajikan untuk diri sendiri dan kroni!!

Guan Eng berkata langkah naikkan tarif air ini ialah untuk HUKUM golongan yang membazir. Dia juga kata kenaikan ini adalah untuk menghalang rakyat dari menyalah gunakan subsidi kerajaan negeri.

Ni nak tanya sikit Guan Eng, golongan yang pakai air lebih selama ini tak bayar bil air ke? Lagi satu, apalah biol nya bekas akauntan DAP ni yang hapuskan subsidi semata-mata untuk halang segelintir rakyat salah gunakan subsidi? Tak ke bodoh tuu..

Bila tarif air naik, rakyat tak untung... tetapi pihak pembekal iaitu PBA dan kerajaan negeri yang banyak beruntung dan bakal dapat keuntungan berlipat kali ganda setelah tarif baru diperkenalkan mulai bulan depan.

Persoalannya sekarang, keuntungan yang amat banyak itu nanti, akan masuk kantung siapa agaknya ya? Perlu diingat bahawa Lim Guan Eng ialah Pengerusi Lembaga Pengarah didalam PBA P.Pinang!

Rakyat P.Pinang kini mula tertanya-tanya, apakah ini satu lagi permainan silap mata yang bertujuan untuk memperdaya mereka lagi oleh Lim Guan Eng dan DAP? Rakyat terpedaya tetapi 'mereka' yang kaya!

Atau... apakah ini kerja kerajaan DAP untuk menipu rakyat bagi mendapatkan dana segera untuk membiayai kos pelaburan yang dibuat sebelum ini bagi menaikkan dan mempopularkan nama Lim Guan Eng? Bukan senang nak popular terutamanya jika terpaksa "merasuah" rakyat dengan hamper RM20 disetiap masjid untuk setiap kariah pada bulan Ramadhan.

Kemungkinan-kemungkinan itu ada dan susah untuk dinafikan. Memandangkan kantung DAP yang selama ini menyedut hasil negeri secara 'diam-diam' sudah semakin kering. Apatah lagi, ini bukan pertama kali mereka buat kerja seperti ini.

Jadi, syabas kepada Lim Guan Eng dan DAP P.Pinang kerana berjaya mewujudkan satu lagi projek menipu rakyat!! Dengan projek memperbodohkan rakyat P.Pinang yang terbaru ini, rakyat pastinya akan sentiasa ingat dan sedar tentang maksud sebenar kerajaan berkebajikan khalifah Lim Guan Eng.

Dan..., jangan khuatir, pasti akan timbul kesedaran didalam hati seluruh rakyat P.Pinang untuk menolak kerajaan lanun ini pada PRU akan datang!

InsyaAllah... selepas PRU13, DAP akan angkat bungkus keluar dari P.Pinang manakala Guan Eng pula akan terpaksa tempah "one way ticket" balik semula ke Melaka!

9 ulasan :

  1. Apa dah jadiiii? Rakyat penang kena sedar la pada pru nanti. Jgn biar dap bermaharajalela selamanya. Paling penting,halau kalipah pas tu keluar dari penang. Bohong kuat sungguh dia tu.

    BalasPadam
  2. Cina kalau tak tipu,bukan nama cina laa...

    BalasPadam
  3. Juak pas dn pkr tunggu apa lagi? jom kita buat demo bantah kenaikan air di penang.

    Takkan bila kerajaan bagi harga minyak naik sj nak buat demo, air naik pun kena buat juga la. chegu bard dgn mahpus jgn double standart.

    Ini sudah tidak adil!! - boyjb

    BalasPadam
  4. takpe kita tengok reaksi orang melayu sana. Kalau masih tak melawan tu tandanya orang melayu sana dah bodoh tahap keldai.

    BalasPadam
  5. penyoking BN akan dilaknat Allah...penyokong umno akan dibakar api neraka...kerana selalu menipu rakyat dan menyeleweng duit rakyat..

    BalasPadam
  6. Biorkan je..Penang selamanya milik DAP!! GERAKAN pun pangkah DAP!
    Melayu2 Penang..nak buat camno, ikut je ler..

    Berkat tul doa masa khutbah ni!!

    BalasPadam
  7. susah apa try la sekali lagi panggil siti nurhaliza buat konsert dan suruh pbapp sponsor ..kan dah banyak duit masa tu...siti pon dah sihat masa tuuuuuuuuuuuuuu....kan..kan..Ah Eng sial

    BalasPadam
  8. anon 10:57,

    takut2 nanti awak dulu yg dijemput masuk ke dalam api tu sebab mudah sangat mencampak orang lain ke dalam neraka!

    nak menyumpah seranah org umno/bn jgn sesedap rasa saja budak oi! entah2 arwah2 tok nenek saudara mara awak juga dulu penyokong2 umno/bn. awak ndakke merekapun termasuk kedlm neraka seperti yg awak sumpah tu?

    syurga neraka ketentuan Allah SWT, bukan hak awak atau tok gurau awak! awak sendiri dah cukup amal ibadah ke nak masuk dalam? awak ni baca alfatihah saja pandai, maknanya tak paham. kalau awak betul2 paham makna & tafsirnya, awak takkan sesenang hati menuduh orang lain jadi ahli neraka!!!! elokla kita pakat2 minta semoga kita semua menjadi muslim yg terbaik & diterima masuk ke syurga Allah SWT yakni syurga 'adnin...

    orang kapir zimmi & harbi Allah SWT tak izinkan mereka masuk syurgaNya, merekalah sebenar2 penghuni neraka, fyi...

    mengenangbudi

    BalasPadam
  9. allo ah beng cibai.. now pack your stuff and get ready to catch a flight to melaka after PRU13

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online