BREAKING NEWS

TERKINI!! DATO HARON DIN BUAT PC BERSAMA HASAN ALI ESOK..


Berita terkini yang gua terima dari sumber di Ibu Negara, Dato Haron Din akan membuat sidang akhbar bersama Dato Hasan Ali besok.. Setakat ni, tujuan dan kandungan sidang akhbar tersebut masih lagi dirahsiakan..

Hasan Ali yang juga merupakan Presiden JATI, dikatakan akan cuba membawa bekas Timbalan Presiden Pas, Ustaz Nasharuddin Mat Isa ke majlis tersebut..

Gua syak, sidang akhbar tu bertujuan untuk menjelaskan desas desus tentang Dato Haron Din yang didakwa telah keluar dari Pas.. Dan ia juga mungkin berkait dengan isu penggunaan kalimah Allah oleh orang kafir yang disokong oleh Anwar dan Pakatan Rakyat..

Sebelum ni, Dato Haron Din telah dimaki hamun oleh sebilangan penyokong Pakatan khususnya DAP hanya kerana mempertahankan kalimah Allah dari digunakan oleh Kristian..

Ini sedikit sebanyak menimbulkan rasa tak senang dikalangan ulamak serta pengikut-pengikut Pas yang setia kepada Majlis Syura Pas..

Dari maklum balas awal.., 30 ribu ahli Pas yang pro ulamak bersedia untuk keluar parti jika benar Dato Haron Din meletak jawatan..

Apapun.., kita tunggu besok untuk tahu cerita yang sebenar..

15 ulasan :

  1. Harap2 Ust. Haron Din tidak gentar dengan baiah PAS. Tanpa keluar dari PAS pun, baiah itu kini telah terbatal dengan tersendiri akibat syirik kepada ALLAH.

    BalasPadam
  2. Haha meroyan lg cai umno ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro.. Ko sokong siapa???? Atau kau ni kafir...

      Padam
    2. Presiden PAS menyokong penggunaan nama Allah dlm triniti kristian jadi PAS itu kufur. Jadi ahli sebuah parti kufur apa hukumnya. Jgn main2 dgn agama Bro.... PAS sedang ditimpa musibah kerana membelakabgkan Allah dlm mengejar Putrajaya...!

      Padam
  3. Bunuh je cina-cina DAP tu, parasit. Tanpa mereka, tiada masalah politik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAP dan aljub tu dah tentu la halatuju dia camtu... adanya puak ngaku ulama yng menyanjung DAP tu yng x paham... bila ditegur marah....

      Padam
  4. Babi melayu yg tak ikut cajap anuwar dan dap

    BalasPadam
  5. "Dan nyaris nyaris mrk dpt memesongkanmu (Muhammad) dari apa yg tlh kami wahyukan kpdmu,supaya engkau ada adakan atas nama Kami perkara yg lainnya. Dan (kalau engkau melakukan yg demikian) baharulah mrk menjadikanmu sahabat karibnya. Dan kalaulah tidak Kami menetapkan engkau (berpegang teguh kpd kebenaran), tentulah engkau sudah mendekati dgn menyetujui sedikit kpd kehendak mrk. Jika (engkau melakukan yg) demikian tentulah Kami akan merasakanmu kesengsaraan yg berganda semasa hidup dan kesengsaraan yg berganda juga ketika mati, kemudian engkau tidak beroleh seorg penolong pun terhadap hukuman Kami. Al Isra' 73,74,75. Mudah mudahan kita tidak mudah terpedaya dgn golongan yg berkepentingan utk mempergunakan kita InsyaAllah !!!

    BalasPadam
  6. Meroyan ke anon 12.59pm :)

    BalasPadam
  7. umat islam yg tak kisah dan tak peduli tentang akidah/ agama sendiri pasti akan sokong ularmak songsang yg sanggup gadaikan akidah dan org yg mengatakan semua agama adalah sama iaitu sinuar semata2 kerana politik, undi dan kuasa.. mudah2an meraka2 ini cepat sedar sebelum terlambat...

    tapi kepada umat islam yg tetap mempertahankan akidah, agama islam pasti akan mempertahankan dan bersama2 dgn ulama2 yg benar2 perjuangkan dan memelihara akidah demi Allah swt.. iaitu ustaz haron din bukan kerana politik, undi dan sebagainya.. pasti akan dilindungi dan mendapat ganjaran dan pertolongan disisi Allah swt

    akidah dan agama islam melebihi dari segala2nya.. takbirrr

    BalasPadam
  8. PAS bakal tanggung harga yg mahal. sapa sruh pilih timbalan presiden mcm mat sabu. hadi awang ada master syariah pun sia-sia. kan dah kena. padan muka.

    BalasPadam
  9. Ahli PAS takut meninggalkan PAS kerana : 1. ¨Barangsiapa mati dlm keadaan dia meninggalkan Al Jama´ah maka matinya mati jahiliyah¨. 2. ¨Barangsiapa meninggalkan Al Jama´ah, seperti menanggalkan ikatan Islam pada tengkoknya¨. Mrk mengiktikadkan ¨Al Jama´ah¨ itu adalah PAS. Ketahuilah ¨Al Jama´ah¨ itu adalah ¨Kebenaran¨ walaupun kita seorg diri. Dan PAS pastinya bukan ¨Al Jama´ah¨ itu.

    BalasPadam
  10. HARAP SGT DATUK HARUN DIN BEBAS KAN DIRI DARI BERRISIKO MENJADI KUFUR...WUJUDKAN PAS BARU DAN SAYA YAKIN PAS YG ADA SEKARANG AKAN BERKUBUR..HARAM SOKONG PAS,PKR,DAP DALAM PRU 13...INI ADALAH SERUAN ULAMA DAN AHLI2 AGAMA.

    BalasPadam
  11. Dari dulu lagi Parti Pas parti ajaran sesat.sekarang sudah jadi Parti Anuarinas Sesat.

    BalasPadam
  12. Kehkehkeh...inilah bunyi2 ayat drpd parti yg dah nazak...makin ganas sekarang bunyi ayatnye...parti yg kerjenye cuma bincang bab2 projek dan duit tiba2 leh pandai lak bab2 kufur lah, baiah lah...hai mcm2....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online